چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - الأربعاء 2 جماد ثاني 1441 - Wednesday 29 January 2020

نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران

نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران
نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران
نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران
نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران
نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران
نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران
نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران
نفوذ چینی ها به بازار گردشگری ایران

«مشکل گردشگری ایران با چین، اقامت در خانه‌های غیرمجاز نیست، بلکه دانشجویان چینی‌زبان رشته‌های ادبیات فارسی و الهیات هستند که بازار کار را از دست ایرانی‌ها خارج کرده‌اند.» «بیتا اشرفی» ۱۷ سال است به عنوان راهنمای گردشگران چینی در ایران کار می‌کند. او جزو نخستین راهنمایان چینی زبانی است که کارت رسمی خود را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفت و در این مدت گردشگران و تاجران زیادی را از ایران و چین به سفر برده است. «اشرفی» بر حسب تجربه‌اش، در شرایطی که گفته می‌شود چینی‌های مقیم، بازار گردشگری را از دست ایرانی‌ها بیرون کشیده‌اند، می‌تواند شرح واضح‌تری از اوضاع حال حاضر داشته باشد. به تعریف اشرفی، چینی‌ها در دسته گردشگرانی با اخلاقی عجیب و خاص قرار دارند، آنها معمولا پر سر و صدا غذا می‌خورند و حرف می‌زنند. حسابی اهل چانه زدن هستند و عکس گرفتن در خون‌شان است. چینی‌ها از نظر بهداشتی به نسبت ایرانی‌ها ضعیف‌اند، اما روی هم رفته گردشگران سختی به شمار نمی‌آیند و تذکرها و نکته‌ها را می‌پذیرند. جذاب‌ترین ویژگی گردشگران چینی، ولخرج بودن‌شان است، برای همین کشورهای زیادی برای جذب آنها که هر سال جمعیت‌شان هم رو به افزایش است، علاقه نشان می‌دهند و هر کاری که از دست‌شان برمی‌آید انجام می‌دهند تا چینی‌ها راحت‌تر سفر کنند. چینی‌ها جزو ولخرج‌ترین گردشگرانی هستند که دنیا روی آنها زوم کرده است. در تمام فروشگاه‌های برند پاریس، جز چینی‌ها کمتر تبعه خارجی دیگری دیده می‌شود، آنها برای خرید اجناس چند میلیونی صف می‌کشند. او از ولخرجی چینی‌ها خاطره‌ای هم تعریف کرد و گفت: زمانی به […]

بدون دیدگاه
18 ژوئن 2017
ادامه مطلب

آخرین مطالب-أحدث المقالات-Latest

پربازدیدترین مطالب