پنج شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - الخميس 26 جماد أول 1441 - Thursday 23 January 2020

گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران

گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران
گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران
گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران
گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران
گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران
گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران
گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران
گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران
گزارش رویترز از هواپیماهای حریداری شده توسط ایران

رویترز اعلام کرد: ۴ فروند هواپیمای ای تی آر که هفته آینده به ایران تحویل می شوند، مرجوعی هستند. به گزارش پایگاه خبری رجحان به نقل از رویترز، رفع تحریم های اقتصادی ایران،کمک زیادی به برطرف شدن مشکلات اقتصادی شرکت های سازنده هواپیما کرد که در رکود اقتصادی جهانی گرفتار شده اند. خریدهای ایران سبب شد تا بسیاری از هواپیماهای مرجوعی ایرلاین های کشورهای مختلف، بالاخره صاحب آشیانه شوند. هواپیماسازان همچنین این قمار را پذیرفتند که تحویل فوری این هواپیماهای مرجوعی به ایران که در سایه توافق این کشور با ۱+۵ انجام شده، ممکن است به زودی و در اثر مخالفت های افراطیون در واشنگتن، از بین برود. به نوشته رویترز، ایران در حال حاضر و پس از رفع تحریم ها منتظر ورود ۲۰۰ فروند هواپیمای نو در طول ۸ سال آینده است که از شانس خوب این کشور، رفع تحریم های ایران همزمان شده با مشکلات اقتصادی شرکت های هواپیماساز دنیا و ایرلاین های سایر کشورهای سفارش دهندۀ ساختِ هواپیمای نو به این هواپیماسازان. اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با رویترز گفته که ما شانس زیادی در بازار هواپیما به دست آورده ایم. اگر شانس وجود خارجی داشته باشد ما در بازار خرید و فروش هواپیما در دنیا، در نهایت این شانس فرار گرفته ایم. رویترز می نویسد هواپیماسازان وجود رکود در صنعت تولید هواپیما را تکذیب می کنند؛ با این حال آنها گفته اند خریدهای ایران سبب شد تا جیب های پر از هواپیمای مازاد در این شرکت ها سبک تر […]

بدون دیدگاه
20 آوریل 2017
ادامه مطلب

واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد

واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد
واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد
واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد
واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد
واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد
واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد
واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد
واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد
واگذاری دو پروژه دیگر به مجری”ای تی سی”تهران-مشهد

علیرغم شائبه‌هایی که در مورد ضعف سیستم «ای،تی،سی» محور تهران-مشهد مطرح شد و یکی از عوامل بروز حادثه برخورد دو قطار در سمنان بود،اجرای دو پروژه دیگر به شرکت مجری این سیستم واگذار شد. به گزارش پایگاه خبری رجحان ،  ایرادات وارده به سیستم «ای. تی. سی» محور تهران_مشهد و خطاهای مکرر این سیستم موجب بی اعتمادی اپراتورهای راه آهن در این محور به هشدارهای این سیستم شده بود و همین مساله حادثه برخورد دو قطار در نزدیکی ایستگاه هفت خوان سمنان را رقم زد و همچنان هم خطاهای این سیستم تکرار می‌شود؛ با این وجود گویا راه اندازی سیستم «ای. تی. سی»  پروژه راه آهن بافق-بندرعباس و راه‌آهن تهران- اهواز هم به شرکت مذکور واگذار شده است. این شرکت (سازنده سیستم «ای. تی. سی» محور تهران_مشهد) طی سال‌های گذشته، شرکت‌های خرد فعال در راه اندازی سیستم علایم ارتباطی راه آهن را خریداری و تجمیع کرده است. البته ناگفته نماند که مجهزشدن شبکه حمل و نقل ریلی کشور به سیستم «ای. تی. سی» برای افزایش بهره وری لازم است اما برای پیاده سازی این سیستم نیاز به تخصص کافی وجود دارد که بازخورد فعالیت های این شرکت در محور ریلی تهران- مشهد خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. برای مدرن سازی و افزایش بهره وری مسیرهای ریلی، دو گزینه ۲ خطه کردن و راه اندازی سیستم «ای تی سی» وجود دارد که اجرای گزینه اول هزینه زیادی دارد به همین دلیل بهره گیری از سیستم «ای. تی. سی» بهترین اقدام است؛  بر همین اساس محور تهران- مشهد به عنوان اولین […]

بدون دیدگاه
14 مارس 2017
ادامه مطلب

نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت

نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت
نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت
نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت
نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت
نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت
نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت
نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت
نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت

نگاهی به کارنامه وزیر دو استیضاحه دولت

وزیر راه با انبوهی از مشکلات انباشته امروز در دومین آزمون رأی اعتمادی مجلس دهم،‌ خانه ملت را در تنگنای انتخاب میان نفع مردم و منافع جناحی قرار می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری رجحان به نقل از خبرنگار مهر، آخوندی امروز در صورت حصول هر کدام از دو نتیجه سقوط یا ابقا، خود را پیروز این چالش تلقی خواهد کرد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم بی‌تردید یکی از پرخبرترین و البته پرحاشیه‌ترین وزیران این دولت است؛ تنها وزیری از کابینه روحانی که در دوره چهار ساله وزارت، برای دومین بار استیضاح می‌شود؛ آخوندی در استیضاح اول توانست با حمایت و سخنرانی محمدرضا باهنر نایب‌رئیس اول مجلس نهم به عنوان سخنران مخالف طرح استیضاح، مجددا از مجلس رأی اعتماد بگیرد و باید دید امروز چگونه مرز میان سقوط و ابقا را طی خواهد کرد. مسکن مهر؛ کابوسی که آخوندی را از صدر به ذیل می‌کشاند آخوندی در روز رأی اعتماد هیئت دولت (تیرماه ۹۲) به نمایندگان مردم قول داد تا طرح نیمه‌کاره مسکن مهر را به پایان برساند و با همین وعده بود که در کنار چند وزیر دیگر توانست با رأی اعتماد ناپلئونی از فیلتر مجلس عبور کنند؛ اما بلافاصله و پس از ورود به ساختمان شهید کلانتری، ساز مخالفت با مسکن مهر را کوک کرد و اندک زمانی بعد در پاسخ به یک خبرنگار عدالت‌خواه که نظرش را درباره این طرح پرسیده بود، آن را «مزخرف» خواند؛ حتی مدتی پس از آن و در یک نشست خبری وقتی از او پرسیدند که چرا این واژه را […]

بدون دیدگاه
19 فوریه 2017
ادامه مطلب

آخرین مطالب-أحدث المقالات-Latest

پربازدیدترین مطالب