شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - السبت 21 جماد أول 1441 - Saturday 18 January 2020

خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است

خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است
خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است
خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است
خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است
خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است
خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است
خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است
خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است
خواب خوب برای کاهش بهتر وزن مفید است

به گفته محققان، در کنار کاهش مصرف کالری و افزودن ورزش، خواب کافی نقش مهمی در مقابله با اضافه وزن دارد. به گزارش ، مطالعات نشان می دهد کمبود خواب و بیخوابی موجب افزایش ترشح هورمونی می شود که اشتها را تحریک کرده و موجب کاهش هورمون سیری و انتقال پیام سیری به مغز می شود. از اینرو افراد خواب آلود در مقایسه با کسانی که خوب استراحت کرده اند بیشتر احساس گرسنگی می کنند و تمایل به مصرف غذاهای آسان تر نظیر غذاهای غنی از چربی و کربوهیدرات دارند. اکثر افراد بزرگسال باید حداقل هفت ساعت در شب بخوابند و گاهاً برخی به ۹ ساعت خواب نیاز دارند. به گفته محققان برای داشتن خوابی خوب بهتر است قبل از خواب ورزش نکنید، بلکه ورزش را چندین ساعت قبل انجام دهید تا بدن فرصت کافی برای به خواب رفتن داشته باشید؛ قبل از خواب یک دمنوش گیاهی بنوشید؛ اتاق خوابی خنک، راحت و تاریک داشته باشید و هیچ وسیله الکترونیک و گجتی در اتاق نباشد.   خبرگزاری مهر

بدون دیدگاه
20 جولای 2017
ادامه مطلب

آخرین مطالب-أحدث المقالات-Latest

پربازدیدترین مطالب